Wycieczka do Karpacza i w Góry Sokole

Data publikacji: Jun 04, 2015 3:58:13 PM

Wycieczka do Karpacza i w Góry Sokole była świetną zabawą dla uczniów klas III-V. Uczniowie tych klas wraz z opiekunkami: panią Jolantą Kantorczyk i panią Ewą Miłaszewicz oraz panią przewodnik Żakliną Antczak-Raj w dniach 11 i 12 czerwca 2012 r. mieli okazję wejść na najwyższy szczyt Karkonoszy – Śnieżkę. By troszkę sobie ułatwić wejście na nią, wjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym na Kopę. Natomiast dalsza wyprawa na szczyt kamienistym szlakiem była już wyczerpująca, ale widoki były niezapomniane. W drodze powrotnej zeszliśmy szlakiem mijając po drodze schronisko Strzecha Akademicka, Samotnię - jedno z najstarszych schronisk w Polsce, która znajduje się nad Małym Stawem w Kotle polodowcowym. Weszliśmy również do Domku Myśliwskiego, gdzie mogliśmy obejrzeć edukacyjny film o Karkonoszach. Drugiego dnia wybraliśmy się w Góry Sokole, gdzie wspięliśmy się na Sokolik, z którego szczytu zachwycaliśmy się przepięknym widokiem na panoramę Karkonoszy i na całą Kotlinę Jeleniogórską. W trakcie naszej wyprawy zarówno pierwszego, jak i drugiego dnia, pani przewodnik przekazywała nam wiele różnorodnych ciekawostek o zwiedzanych miejscach. Poprzez zabawę i rebusy poznaliśmy zasady zachowania się w górach, jak również dowiedzieliśmy się co oznaczają poszczególne symbole, które mijaliśmy na naszej trasie. Na sam koniec wycieczki, jako nagroda za bardzo dobre zachowanie świetnie się bawiliśmy zjeżdżając na saneczkach w rynnie saneczkowej „Kolorowa”. Do domu wróciliśmy zadowoleni i pełni wrażeń, jak również z wieloma pamiątkami z Karpacza, które będą nam przypominać o naszej wycieczce.