Wycieczka w Karkonosze

Data publikacji: Jun 13, 2015 11:5:50 AM

W ramach podsumowania tematyki związanej z górami uczniowie klas pierwszych wraz z wychowawcami i rodzicami wyruszyli w piątek 22 maja na wycieczkę w Karkonosze. Poznawali tam nowe szlaki, ciekawe krajobrazy. Niektórzy zdobyli swój pierwszy szczyt wspinając się na górę Chojnik (627 m n.p.m.). Znajdują się tu ruiny zamku z wieżą widokową, gdzie zachwycaliśmy się przepiękną panoramą. Krótki odpoczynek po wspinaczce wykorzystaliśmy na wysłuchanie legendy o księżniczce Kunegundzie oraz sprawdzeniu swoich sił w roli łucznika. Droga powrotna z góry okazała się miłym spacerkiem. Dzieci wykazały się niezwykłą sprawnością fizyczną i znakomitą kondycją. Pojechaliśmy dalej… W Szklarskiej Porębie powitała nas restauracja Kaprys, gdzie zjedliśmy pyszny obiad. Kolejnym etapem naszej górskiej wyprawy był Wodospad Szklarki (13,3 m wysokości) – drugi, co do wysokości wodospad w polskich Karkonoszach. Pierwsze miejsce zajmuje Wodospad Kamieńczyka (27 m wysokości). Spadająca woda i olbrzymie głazy zrobiły na dzieciach ogromne wrażenie.

Po szlakach prowadził nas przewodnik górski, który w ciekawy sposób opowiadał o Karkonoszach.

W tym dniu pełnym wrażeń dzieci nie zapomniały o zbliżającym się Dniu Matki i Ojca. Każdy maluch przygotował dla rodzica wierszyk. Wspólnie zaśpiewaliśmy przygotowane piosenki. Był to naprawdę wyjątkowy dzień dla dzieci i rodziców.