Klasy IV-VI w Toruniu

Data publikacji: Jun 22, 2017 8:47:50 PM

W ostatnim tygodniu przed wakacjami uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej wyjechali na dwudniową wycieczkę do Torunia. Zwiedzanie Torunia rozpoczęliśmy od wizyty w Orbitarium i spektaklu w Planetarium - siedząc wygodnie w fotelach nad naszymi głowami pojawiły się tysiące gwiazd i kosmiczne animacje. Następnie odwiedziliśmy Żywe Muzeum Piernika, gdzie w zaaranżowanej na XVI-wieczną piernikarnię sali odbył się pokaz produkcji pierników. Nasi uczniowie zostali czeladnikami Mistrza Piernikarskiego i aktywnie uczestniczyli w całym procesie pieczenia piernika. Kolejną atrakcją był rejs statkiem po królowej polskich rzek Wiśle. Podczas rejsu mogliśmy podziwiać piękną panoramę Torunia. Drugiego dnia pojechaliśmy do Centrum Astronomii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, największego ośrodka astronomii obserwacyjnej w Polsce. Pracownik naukowy zademonstrował nowoczesny warsztat pracy astronoma, ale także wprowadził w fascynujące zagadnienia budowy i ewolucji Wszechświata oraz przybliżył najnowsze osiągnięcia badawcze astronomii. Później spotkaliśmy się z przewodnikiem, który pokazał nam „Gród Kopernika” - Staromiejski Ratusz, Dwór Artusa, Kościół św. Ducha, Krzywą Wieżę, Bramę Mostową, pomnik Mikołaja Kopernika, Kamienicę pod Gwiazdą i Katedrę św. Janów. Mieliśmy również czas na kupno pamiątek i zasmakowanie przepysznych lodów toruńskich na rynku staromiejskim.

Do domów wróciliśmy zadowoleni, pełni wrażeń i nowych doświadczeń.